04 January 2012

Alle må få....

Nå i jula har vi spist uendelig mye og god mat. Fuglene må også ha god mat..... selv om det ikke har blitt noe ordentlig kalt her i vinter og de fortsatt kan plukke mark og diverse fra bakken...... så jeg lagde noe godte biter til dem før jul.


Kjempeenkelt! Villfuglblanding og kokosfett, hissing og pepperkakeformer og voila! 


Her kommer vi oss sakte men sikker tilbake til rutinen. Det er tøft å stå opp på morgenen, vi spiser alt for mye godteri rester, julepynten har ikke blitt pakket ned, det er en haug med madrasser og dyner oppe som ikke har blitt vasket og ryddet, ikke alle julegavene har fått plass i huset og vi sitter på sofaen og koser oss med levende lys, tv og strikkepinnene i hånda. Har bestemt meg for å ikke å orke ryddinga før i helgen, det er nok slit å komme seg på jobb og alt det andre som hører til rutinen :) Kommer med ferskt innlegg når jeg har ryddet og fått noen nye ting på plass, fikk nemlig noen fine ting til jul som jeg har lyst til å vise frem. 





Allir þurfa að fá eitthvað gott að borða, sérstaklega um jólin. Ég vorkenndi smáfuglunum fyrir jólin og bjó til handa þeim mat.... réttara sagt keypti ég fuglamat, bræddi kókosfitu, blandaði þessu saman, hellti í mót og hengdi út í tré.... svona aula leiðin að "heimatilbúnum" fuglamat ;) 

Hérna erum við að vinna í því að koma okkur aftur í rútínu. Eins og er sitjum við í sófanum með kertaljós, sjónvarpið og prjónana í höndunum á meðan húsið er fullt af drasli og jólaskrautið enn uppi. Ég ákvað að nenna ekki að gera neitt í því fyrr en um helgina. 


2 comments:

  1. Fuglemat har Lea og jeg også tenkt å lage :-)
    Det er jo så dekorativt og flott også!

    Gleder meg til å se julegavene du har fått også ;-)
    Åssen jobber du imorgen? Jeg begynner kvart på syv, så jeg bør kanskje legge meg snart... ;)

    Ser deg i morgen, vennen! Klem

    ReplyDelete
  2. Perleblomstene kjøpte jeg på blomsterbutikken på hvaltorvet, i kjelleren der.
    De er så vakre!!

    Ha en fin helg, snuppa!
    Klemmer

    ReplyDelete