05 February 2012

En kald søndag


Her på østlandet er det kaldt i dag. I tillegg til snø og kuldegrader blåser det.... som gjør at jeg har bestemt meg for å ha en inne dag i dag. 


Det er is på vinduene, fyr i peisene og ullsokkene er på. 


Vi har koset oss med deilig frokost, skikkelig søndags frokost.


I går tok jeg og guttene oss en tur til Asker for å hente slagbenk som MANNEN I HEIMEN har kjøpt på finn.no. Ja da, det var mannen som så den på nettet, var i kontakt med selgeren og kjøpte benken! Vi har hatt lyst på en sånn på kjøkkenet siden vi flyttet hit men aldri funnet noen som var smal nok. Nå fant mannen jammen en veldig fin benk. Men etter at han hadde lovet damen å komme og hente den i går (de avtalte det dagen før) og jeg ble gira på å snu litt på kjøkkenet, bestemte han seg for å dra til Kongsberg for å stå på snowboard hele lørdagen. Ja da, da var det jeg og gutta som tok oss tur til Asker for å hente benken. Jammen var vi så nærmere IKEA at vi måtte en tur innom dit og.... nytt saueskinn, puter, lys og litt mer dill dall ble det i handlevogna. Pølse og is på veien ut og hele gjengen var fornøyd. 



Her ser dere benken litt bedre. Den var til og med ferdig malt i en farge som passer rett inn på kjøkkenet! 

I dag skal jeg kose meg med strikkepinnene, ullsokkene på, litt sying og rydding på syplassen, fyr i peisen, små rydding og kos. Ha en riktig fin søndag du og! 




Í dag er kaldur sunnudagur í Sandefjord. Frost á rúðunum, eldur í arninum og ullarsokkarnir á. Við erum búin að fá okkur góðan sunnudagsmorgunmat og njóta þess. 
Í gær fórum við strákarnir og sóttum bekk sem Ómar hafði keypt á netinu... já,já, hann átti viðskiptin en stakk svo af á snjóbretti þegar þurfti að fara að sækja gripinn. Við strákarnir tókum okkur þá bíltúr og þar sem að bekkurinn var ansi nálægt IKEA skelltum við okkur aðeins þangað inn líka. Rolluskinn, púðar, kerti, rammar og eitthvað meira smotterí fyrir múttuna og pulsa og ís á eftir fyrir strákana, allir ánægðir með þá ferð! 

Í dag ætla ég að kúsa mig hérna heima með prjónana mína, í ullarsokkunum, sauma smá, taka smá til, eld í arninum og kósýheit. Vona að þinn sunnudagur sé góður!


2 comments:

  1. Hej Katla
    Ja burrrrrrrrr,det där ser kallt ut :)
    å missa nu inte,,,,,,

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter....
    redan 97fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    ReplyDelete
  2. God kveld Katla!
    ååh, jeg får så lyst til å sette meg ned ved frokost bordet deres!!
    For en kjempefin slagbenk ;-)
    ser du har liftgardin? har du lagd den selv eller kjøpt den? hvordan gjorde du det?

    og sånn ser mine vinduer ut også,når gradstokken nærmerer seg 10 minus....

    ha en god helg. klem fra Line

    ReplyDelete