26 January 2012

Travle vinterdager


 Her i heimen er det litt travle dager for tida. De er egentlig ikke så veldig travle... de er bare så korte... med jobb, skole, lekser og treninger er det mørkt før vi rekker å sette oss ned. Og når formen er ikke helt på topp går ting tregt.... Jeg som har hatt så veldig lyst til å strikke og sy de siste dagene har bare ikke fått det til. Når jeg setter meg ned på sofan på kvelden når ungene er i seng, da tar jeg frem trikkepinnene.... og sovner! Ja, på sofaen, med strikkepinnene i fanget sover jeg på kvelden. 



I går var formen bedre en de siste dagene og jeg var ferdig tidlig på jobb. Da brukte jeg ettermiddagen på å måke trappene, bære inn ved, fylle på med ved utenfor døra og fore småfuglene. Deilig å få gjort det. Huset vi bor i er veldig gammelt og er ikke så veldig godt isolert (det hadde jammen vært moro å se hva de har brukt som isolasjon for noen hundret år siden....) så her brukes det veldig mye ved! Vi har tre vedovner som er mye brukt, gir både god varme og koselig stemning. 



Fuglematen lagde vi før jul. Vi lagde en del så vi kan hente litt og litt og gi til fuglene. Skal ha det som aktivitet i barnehagen de neste ukene, blir moro. 


Når har jeg enten kastet eller flyttet ut alle juletrærne jeg hadde her inne i jula. Untatt dette ene. Når det plutselig begynte å komme masse ny barr på det hadde ikke jeg hjerte til å kaste det ut! Nå prøver jeg å få det til å overleve og forhåpentligvis bli større. Har du noen tips til meg hvordan jeg kan få det til??? 


Her var det hjemmelaget lasagne, salat og hvitløksbrød til middag, oh så deilig! 

Ha en fin kveld dere. Her håper jeg at jeg får satt meg litt foran symaskinen før klokken blir halv ti, fordi da er det Herlige hjem på FEM, liker det programmet jeg. 






Hér líða dagarnir hratt, við rétt náum vinnu, skóla, heimavinnu og æfingum og vúps þá er komið kvöld. Mig sem er búið að langa svo að sauma og prjóna síðustu dagana er bara ekki búin að vera alveg frísk. Þegar ég sest í sófann á kvöldin til að prjóna þá sofna ég, jább með prjónana í höndunum! 
Hér notum við mikinn eldivið þessa dagana. Húsið okkar er svo gamalt og illa einangrað svo að hitinn rennur fljótt út. Til að halda því hlýju og notalegu þurfum við að hafa alla þrjá viðarofnana í gangi á kvöldin. Það gefur bæði góðan hita og góða stemmningu. 
Lasanja, salat og hvítlauskbrauð í matinn, nammnamm. 

No comments:

Post a Comment