10 January 2012

En fin januarmorgen



Det er jammen deilig å få vasket bort jula. På guttene sitt rom bodde det 6 stykker i jula så det var ganske mye ekstra sengetøy, madrasser, dyner og støv etter ferien inne der. I helgen ble det endelig rent og luftig igjen. Med nytt sengetøy som de fikk av oldemor til jul var det fristende å legge seg. Denne bamsen heter Kári og er inn i mellom veldig viktig.... så glemmer de han bort for lang tid inn i mellom hehehe. Denne sydde jeg av gamle klær for par år siden. 


En av julegavene vi fikk var utrulig fine kopper vi fikk av mamma. De er islandsk design av en islandsk keramiker. De er uten håndtak, noe jeg synes er kult. De er tynne og i fine farger. Vi fikk de i 5 forskjellige farger. 


I dag bruker jeg en blå. Her er morgenkoppen min. Det er deilig med varm tekopp ved vinduet en januarmorgen, ute er det oransje himmel og snø på bakken. 


Ha en fin uke videre! Jeg håper på tid og sy lyst, har nemlig laget meg litt arbeidsplass til symaskinen oppe på loftstua.... 


Ný rúmföt og hreint og nýútloftað herbergi fá mig til að vilja leggja mig niður..... 
Í dag nýt ég þess að hafa seinvakt í vinnunni svo að ég get notið þess að fá mér heitan tebolla í einum af nýju bollunum sem við fengum frá mömmu í jólagjöf. Það er kósý að sitja fyrir innan gluggann og horfa út á appelsínugulann himininn og snjóinn á jörðinni, loksins snjór hérna hjá okkur. Bollarnir eru íslensk hönnun eftir íslenskan keramikara (ekki múttu samt)
Eigið góða viku! Ég óska mér tíma og löngunar til að sauma... bjó mér nefninlega til vinnupláss fyrir saumavélina uppi á efri hæðinni í gær... 

3 comments:

  1. Oh Katla þú ert svo kósý. Var að renna gegnum bloggið þitt og langar ofsa mikið í heimsókn til þín í sveitina þína. Allt svo fínt og flott alltaf hjá þér.
    Sendu knús á alla strákana þína... líka ómsann :)

    ReplyDelete
  2. Fin kopp! Og så bra med mange farger, så kan du velge en etter hvilket humør du er i akkurat den dagen!

    Navnlappene du spurte om på bloggen min har jeg link til på bloggen. Høyre side, ganske langt oppe. Fører deg rett inn i butikken. De kan bestilles i mange fine farger, ulike fonter og med symboler om du vil. God shopping! (o:

    ReplyDelete
  3. Jeg er forresten enig i at hjemme er best... Herlig bloggtittel!

    ReplyDelete