20 November 2011

Julestemning


For noen dager siden dro jeg og Trine på en liten skogstur. Vi fikk med oss noen søte juletrær fra den turen.... vi mener jo at vi ha reddet disse trærne som ellers hadde vokst alt for tett og ikke blitt noe fine der ute. Så vi tok de som var veldig tette fra hverandre, da har vi et fint hjemme og skogen har et fint der ute. 


Planen var jo egentlig å hente trærne nå før det kommer snø og ha de på lur fram til advent eller 1.desember. Men dersom jeg har kommet uvanlig tidlig i julemodus dette året klarte jeg ikke å vente. Jeg har tatt inn tre søte trær og plantet de i krukker og glass og satt de ut i vindu. 


Det er herlig med litt julestemning, og nå gleder jeg meg enda mer til neste helg... da er det første søndag i advent og DA er det LOV å pynte ordentlig. 


Stjerne av små kvister og ståltråd er veldig enkelt å lage og setter litt ekstra stemning i vindu. 


Liten lyslenke som går for batterier er veldig kjekt. Jeg elsker å komme ned på morgenen og se lyset på dette lille søte treet. Også skaper det god stemning i mørket i ettermiddagen og på kvelden. Herlig! 


Blonder og kongler, naturlige farger, varme og kos... oh lykke! 


Dette er så det nyeste jeg har puslet med. Hjerter sydde av julestoff og grovt hvit lin og blonde. Jeg fylte de med vatt og krydder så nå dufter det JUL i gangen. De skal jeg egentlig legge bort fram til neste helg. 


Jeg vet ikke om jeg skal si at jeg har kommet i julestemning.... men jeg har i hvert fall kommet i advent stemning. Nå gleder jeg meg til å lage kalender til verdens beste gutter! Alle pakkene er i boks så nå er det bare å kose meg med å pakke inn og henge opp :) 

Har du kommet i advent stemning? 

4 comments:

  1. Adventstemning har jeg hatt i mange måneder allerede ;-)
    Vi gjorde rett og slett en god gjerning da vi reddet de søte grantrærne fra døden i skogen- der hadde de jo ikke overlevd ;-)
    Hatt det fint på norefjell?
    Klemmer

    ReplyDelete
  2. Så flink du er ! Gir du kurs i sying eller ? Kunne trengt det , jeg...Savner Den gode planeten som Dennis var på i fjor forresten...

    ReplyDelete
  3. Ja vi var snille piker Trine :)

    Takk Birgitte, kurs... nei hadde sikkert trengt et jeg selv :) Savner dere og! Hils til Dennis og jentene! :)

    ReplyDelete
  4. Jiii hvað þetta er krúttlegt! vá hvað ég hlakka til að koma <3

    ReplyDelete