11 July 2012

Ferie puslerier


Må bare vise dere bord dekking fra siste helg.... Vi inviterte et vennepar på nydelig fiskesuppe (jaja, må bare skryte av meg selv der og fordi denne suppa var utrolig god! ) og foccacia. Jeg hentet både stemor og roser ut i hagen for å pynte med på bordet. Lin servietter, vakre skjeer kjøpte på loppis, hyssing og stemor ble fint synes jeg. 


Ég má til með að sýna ykkur myndir af stofuborðinu mínu síðan um helgina.... Við buðum vinapari í dásamlega fiskisúpu (já ég má alveg monta mig af henni líka því að hún var sjúklega góð!) og foccacia, mmmm nýbökuð volg foccacia með vel af hvítlauk og salti er náttúrulega himnesk! 
En aftur að puntinu, ég sótti pinku litlar stjúpur sem vaxa villt og rósir út í garð og puntaði borðið með. Hör servíettur, fallegar skeiðar keyptar á flóamarkaði, gróft band og stjúpur er flott saman finnst mér. 


Og små prosjektene fortsetter her i heimen. Nå er det mannen som holder på med to nye møbler som jeg fikk av bestemora til en venninna av meg. Morsomt når ting som en egentlig ikke trenger stor plutselig i stua og tørker etter par strøk med maling.... Her ser dere en liten glimt fra underveis oppussingen, tror jeg kan vise dere ferdig resultat i kveld eller i morgen. 


Og svo höldum við áfram með lítil verkefni hérna á heimilinu. Núna er það karlinn sem tók að sér að gera upp tvær nýjar litlar mublur sem ég fékk frá ömmu vinkonu minnar. Skemmtilegt þegar hlutir sem manni alls ekki vantaði standa allt í einu á stofugólfinu hjá manni og þorna eftir síðustu málningarumferðina..... Hérna eru pínku ponsu myndir af verkefnunum á miðri leið, hugsa að ég geti sýnt ykkur útkomurnar í kvöld eða á morgun. 




Her i Sandefjord er det lite spennende vær i dag. Men det går bra, vi har jo mer en nok å pusle med her innendørs. 
Lykken er sommerferie med god blanding av late, kreative, solfylte og regnværs dager. 
Ha en kjempe fin dag!! 

Hérna í Sandefjord er ekkert sérlega spennandi veður í dag. En það er sko í góðu lagi, við höfum jú meira en nóg að dútlast með hérna inni. 
Lukkan er sumarfrí með góðri blöndu af afslöppuðum, skapandi, sólar og rigningar dögum. 
Eigðu góðan dag!! 


6 comments:

  1. Þú ert krútt!!!!!

    ReplyDelete
  2. kunne ønske jeg bodde nærmere, skulle du fått invitert meg også ;-) nydelig dekket.
    gleder meg til å se oppussings prosjektet !!
    klem

    ReplyDelete
  3. Nydelig dekket bord!

    Ønsker eg en fortsatt fin sommer.

    ReplyDelete
  4. Hei på deg.
    Å, så nydelig dekket bord med stemor, linservietter og hyssing! Enkelt og vakkert.
    Ønsker deg en riktig fin dag, og en fortsatt deilig sommer.
    Smil og klem fra Monica

    ReplyDelete
  5. Hei :)
    Kom over bloggen din via en annen
    blogg, og tenkte jeg skulle legge
    igjen et lite spor...
    - superkoselig blogg, så her la
    jeg meg til som følger ღ Nydelig
    dekket bord, og masse flotte
    bilder og innlegg nedover her hos
    deg ღ ønsker deg en fin fredag og
    helg, klem fra Mette

    ReplyDelete
  6. For en nydelig oppdekning! Stemor, linservietter og hyssing var perfekt sammen!:)
    Og tusen takk for en koselig hilsen som lå og ventet på meg da jeg kom hjem fra ferie.
    Gleder meg til å se hvilket prosjekt som står til tørk:)

    ReplyDelete