28 January 2011

En må jo finne på noe....


Hele denne uka har minste mann vært syk så jeg og maleren har byttet på å være hjemme. Vi har koset oss, puslet, sett masse dvd, bakt, sydd og lekt.
Nydelige tulipaner har fått plass på kjøkkenet og de gir en lys vår følelse i den kulda vi har. Til morran i dag var det ca 18 kuldegrader og da var det kos med fyr i peisen, lille gullet med dyne på sofa´n, veninnebesøk og vaffler til lunsj.

Alla þessa viku er litla gullið búið að vera veikt og ég og málarinn erum búin að skiptast á að vera heima með honum. Við erum búin að hafa það kósý, púsla, horft á fullt af dvd, bakað, saumað og leikið.
Dásamlegir túlípanar hafa eignast pláss á eldhúsborðinu og þeir gefa smá vorstemmningu í þessum skítakulda hjá okkur. Vona bara að ég nái að halda í þeim lífi í nokkra daga :) Í morgun var ca 18 stiga frost og þá var kósý að kveikja í arninum, að litla gullið læi í sófanum með sængina, fá heimsókn frá vinkonu og borða vöfflur í hádegismat.


Med så mange dager hjemme finner jeg jo selvfølgelig på noen prosjekter.....

Verandi heima í svona marga daga fær mig jú til að finna upp á einhverju.....



En ullgenser som var strikket for leeeenge siden skal endelig få glidlås og tas i bruk.
Ullarpeysa sem ég prjónaði fyrir lööööngu á núna loksins að fá rennilás og verða tekin í notkun.

Jeg har også kjøpt en ny tv benk på finn for bare noen få kroner. Planen var at jeg skulle male den og køyesenga til guttene. Jeg hadde kjøpt heftgrunn og lakk og skulle starte i går kveld etter jobb. På veien hjem fra jobben snakket jeg med maleren som denne gangen skulle absolutt ikke male møblene jeg hadde kjøpt. Nå måtte jeg gjøre det selv! Han spørte når jeg skulle begynne og skremte meg med hvo utrolig lang tid det kom til å ta og så videre. Når jeg kom hjem var det første jeg kjente lakklukt.... kjære, kjære mannen min hadde da allerede grunnet og lakket et strøk på både køysengen og tv hillen. Sjuklingen fikk hjelpe pappa og.
I kveld skal han ta på siste strøket og da kan jeg få disse møblene på plass i morra! Tenk hvo glad jeg blev!! Hihihi jeg får bare gjøre det morsomste :)


Ég fjárfesti í notaðri sjónvarpshillu fyrir örfáar krónur og planið var að ég ætlaði að byrja að mála hillluna og kojuna sem strákarnir eiga eftir vinnu í gær. Á leiðinni heim talaði ég við málarann í símann sem að þessu sinni ætlaði alls ekki að mála fleiri mublur, að þessu sinni gæti ég gert það sjálf! Hann spurði hvenær ég ætlaði að byrja og hræddi mig með því hvað þetta væri mikið mál og ætti eftir að taka langan tíma og svona. Þegar ég kom heim var lakklykt það fyrsta sem ég fann.... þessi elska var þá þegar búinn að grunna og lakka eina umferð á bæði hilluna og kojuna. Sjúklingurinn hafði fengið að hjálpa til líka.
Í kvöld ætlar hann svo að lakka síðustu umferðina og þá get ég komið mublunum fyrir á morgun og puntað og græjað og gert! Hihihi ég fæ bara að gera þetta skemmtilegasta!
Hugsið ykkur hvað ég varð glöð!!






Ha en fin, fin helg! Og husk å nyte den, plutselig er det mandags morgen igjen!! Planen hos oss er at ommøblere på gutterommet, dra på barnebursdag og kose oss :)


Eigið rosa góða helgi! Og munið að njóta hennar, áður en þið vitið af er aftur kominn mánudagsmorgun! Planið okkar er að breyta í strákanna herbergi, fara í barnaafmæli og hafa það gott :)


3 comments:

  1. hehe, så kjekt med en så snill mann for ikke å snakke med en såå flink hjelper! Gi han en suss fra meg da (de to minste mennene altså ;) ) og si at jeg synes A er flink!

    Det blir jo råbra! Gleder meg til å se! <3

    Hilse gutta!

    klemmer

    ReplyDelete
  2. Ja det var mannen sin det.Sånn kan min og gjøre for å overraske meg.
    Ja,maling lukter det her og skal jeg love deg!!
    Men nå blir det fint på kjøkken!
    Kosa deg i helgå!
    Goe klem fra Sol

    ReplyDelete
  3. Hei Katla
    Nydelige tulipaner. Jeg gjør som en annen blogger fra byen vår; Ingrid Fjeldborg og hamstrer tulipaner på Rema 1000 til 29 kroner pakken.
    "Min" bruktbutikk kjenner du ganske sikkert; Slappen i Kongensgate. Det er jo ikke akkurat det store utvalget av bruktbutikker her i byen.
    Spennende med benk til kjøkkenet! Blir sikkert fint.
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Kaspara

    ReplyDelete